Erm..., jom kita try tapi bukanlah dengan masa yang cepat semua ni boleh berlaku SABAR...., tulis blog ni ambil masa (kadang2 selama-lamanya macam aku) hehe, 10 cara ni kita try sama2...jommm...kalau jadi bagitau kawan kalau tak jadi...diam2 sudah...yang penting expectation jgn menggunung sangat..nanti jatuh berdebupppppppp...okay jom kita baca sama-sama
1. Tulis Kandungan Original (cakap senangnye ko jgn malas menulis nama pun blog)
1. Tulis Kandungan Original (cakap senangnye ko jgn malas menulis nama pun blog)
Macam dah selalu kita dengar kan... tetapi sangat penting...selalunya kita ni main copy paste.hehe ataupun dapat article kat mana2 site atau blog free terus copy paste....haaa..kantoi.....cara ni memang senang tapi tak akan bawa banyak trafiic kat blog kita...sebab kat search engine orang cari tentang topic yang kita copy paste tu....posting yang naik adalah dari laman web asal yang kita copy paste......
2.Promote/promosi le ramai2 kat member dan family.
Mula2 tu bila baru2 je buat blog ..post pun baru ada dua atau tiga..paksalah (hehe) member baik ke...kelarga kita ayah , mak adik, pak sedara mak sedara, anak menantu surv blog ko tu...kalau tak banyak pun takpe ...ia dah jadi permulaan yang baik...
3. Penggunaan Social Media/media sosial...
ha....asyik2 main muka buku/face book....orang kita memang..dolu2 buku 555 sekarang muka buku hehe...melalut lak aku....buat le page ke buka account facebook nama blog korang, tepek le facebook plugin dalam website sekurangnya orang boleh terus like facebook tu....buat jugak twitter, Myspace (orang pakai lagi ke myspace) dan join jugak forum2 yang pelbagai. simple je bro...tapi ingat jgn ko pegi spam ikut suka, tag ikut suka kat facebook orang karang tak pasal2 kena block...slow2 bro..., dan jgn guna mana2 friend adding engines ..tak pasal2 account facebook korang kena gantung...
2.Promote/promosi le ramai2 kat member dan family.
Mula2 tu bila baru2 je buat blog ..post pun baru ada dua atau tiga..paksalah (hehe) member baik ke...kelarga kita ayah , mak adik, pak sedara mak sedara, anak menantu surv blog ko tu...kalau tak banyak pun takpe ...ia dah jadi permulaan yang baik...
3. Penggunaan Social Media/media sosial...
ha....asyik2 main muka buku/face book....orang kita memang..dolu2 buku 555 sekarang muka buku hehe...melalut lak aku....buat le page ke buka account facebook nama blog korang, tepek le facebook plugin dalam website sekurangnya orang boleh terus like facebook tu....buat jugak twitter, Myspace (orang pakai lagi ke myspace) dan join jugak forum2 yang pelbagai. simple je bro...tapi ingat jgn ko pegi spam ikut suka, tag ikut suka kat facebook orang karang tak pasal2 kena block...slow2 bro..., dan jgn guna mana2 friend adding engines ..tak pasal2 account facebook korang kena gantung...